شرایط و ظوبط استفاده

شرایط و قوانین خرید از فروشگاه اینترنتی  www.istbazar.ir

با تشکر از این که فروشگاه اینترنتی ایست بازار را برای خرید انتخاب کردید. از آنجا که استفاده از این سایت به هر شکل نه معنای قبول شرایط مندرج در بخش قوانین سایت ایست بازار است تقتضا می شود آن را با دقت مطالعه نمائید.

ماده ا-تعاریف:

در این بخش واژه هایی که در متن قوانین مورد استفاده قرار می گیرند، تعریف می شوند.

فروشگاه: فروشگاه اینترنتی ایست بازار

سایت: وب سایت فروشگاهی ایست بازار به آدرس: www.istbazar.ir

محتوای سایت: شامل قیمت،عکس ،فیلم ،متن و مشخصات فنی محصول یا کلیه مقالات و اخبار مندرج شده در سایت و وبلاگ می باشد.

کاربر : هر فردی که با اینترنت وارد سایت ایست بازار شده باشد کاربر تلقی می شود.  

عضو: کاربری که به عضویت اولیه یا کامل سایت در آمده باشد عضو تلقی می شود.

مشتری : کاربر یا عضوی که از سایت خرید می کند.

سفارش : کالا یا کالاهایی که مشتری انتخاب و قصد خرید آن را میکند.

استعلام : ارسال سفارش از طریق مشتری برای بررسی موجود بودن کالاهای سفارش داده شده و برسی تعغیر قیمت احتمالی .

ماده2- ایجادو قبول سفارش:

مشابه محیط فیزیکی در محیط  الکترونیکی نیز هر گونه داد و ستدی که انجام می گیرد نشان  دهنده وقوع یک عقد یا قرداد مطا بق  ماده  183 مدنی عبارتست از اینکه یک یا چند نفر در مقابل  یک یا چند نفر  دیگر تعهد بر امری نماید ومورد  قبول انها باشد  بر همین اساس  قراداد انلاین نیز قرادادی است  که از طریق داده پیام منعقد می گردد  ایجاب پشنهاد انجام یک معا مله به شخص دیگر است به طوری که اگر پیش نهاد مزبور مورد قبول واقع گردد.عقد منعقد می گردد.قبول نیز عبارت از اعلام رضایت به ایجاب ابزار شده برای انعقاد قرار داد هنگامی که ایجاب وقبول از طریق داده پیام انجام گیرد یک انلاین منعفد شده است لذا هنگامی که مشتری سفارش خود را نهایی می نماید در واقع قراردار منعقد شده است و معلزم به پردارخت وجه آن می باشد . توجه نمائید که صرف ایجاب برای ایجاب کننده تعهدی به وجود نمی آورد و وی می تواند ضمن ایجاد مدت ان پیشنهاد پاورجایت ویا ثایر شروت را مشخص نماید.

با توجه به انکه طبق روال کاری فروشگاه مرحله اول خرید واستعلام سفارش می باشد پاسخ استعلام سفارش مشتری به منزله ایجاب ونهایی کردن سفارش توسط مشتری به منزله قبول است.

ثبت هر گونه سفارش به منزله آگاهی وقبول قوانین سایت بوده و لذامشتری موظف است قبل از هر گونه ثبت سفارش این قوانین را به دقت مطالعه و در صورتیکه با انها موافق است سفارش خود را ثبت نماید.

کاربران برای خرید از سایت باید دارای سن قانونی (18سال تمام ) بوده یا از طریق والدین یا قیم قانونی خود اقدام به خرید از سایت نمایند.

ماده 3- ثیت سفارش:

ثبت سفارش و استعلام: با توجه به آنکه موجودی کالاهای فروشگاه و قیمتها در طول زمان در حال تغییر می باشند، برای انجام خرید ابتدا لازمست مشتریان استعلام قیمت و موجودی نمایند. در این مرحله یک کد رهگیری 10 رقمی به مشتریان تخصیص و از طریق ایمیل و پیامک برایشان ارسال می گردد. 
 
پاسخ استعلام و نهایی کردن سفارش: بطور معمول حداکثر 2 ساعت پس از ثبت سفارش، پاسخ استعلام و مهلت زمانی برای تکمیل سفارش برای مشتریان ارسال می گردد. پس از آن مشتریان فرصت خواهند داشت تا در مهلت مقرر سفارش خود را تکمیل و نهایی نمایند. چنانچه مشتریان در مهلت مشخص شده سفارش خود را نهایی نفرمایند، سفارش آنها ناتمام تلقی شده و دیگر امکان نهایی کردن آن را نخواهند داشت. در این موارد چنانچه مشتری تقاضای فعالسازی مجدد سفارش را داشته باشد و کماکان کالا در فروشگاه موجود باشد، مجددا مهلت تکمیل به مشتری داده خواهد شد.
 
 
ثبت سفارش بدون نیاز به عضویت
کاربران و مشتریان محترم برای مشاهده، دریافت اطلاعات و حتی ثبت سفارش ملزم به ثبت نام در سایت نمی باشند. اما در صورت ثبت نام، علاوه بر آنکه در خریدهای بعدی مجبور به وارد کردن اطلاعات خود نمی باشند، می توانند از مزایای عضویت در سایت از جمله آگاهی از آخرین اخبار و اطلاعات و پیشنهادهای خرید خوب بهره مند شوند.
با ثبت این اطلاعات، کاربران و مشتریان ضمن اطمینان از محفوظ بودن اطلاعات خود نزد فروشگاه، به فروشگاه اختیار می دهند تا از این اطلاعات جهت برقراری ارتباط استفاده نماید.
توجه:مشتریان در هنگام ثبت سفارش باید سعی کنند اطلاعات خود را با دقت و به درستی وارد سایت نمایند، در غیراینصورت مسئولیت بروز هر گونه مشکل و ضرر و زیان احتمالی بر عهده ایشان می باشد. 
 

 ماده4-روش پرداخت:

          مشتریان ساکن شهر یزد  می توانند  وجه سفارش خودرا بصورت انلاین  کارت به کارت  یا  پرداخت  در محل به صورت نقدی  یا کارت بانکی  و از طریق دستگاه  پرداخت نمایند البته  برای سفارشات بلای پانصد هزار تومان  به منضور اطمینان از صحت سفارش می بایست  حداقل  پنجاه درصد مبلغ سفارش به صورت انلاین پرداخت گردد  مشتریان سایر شهرها لازمست کل وجه را بصورت آنلاین یا کارت به کارت پرداخت نمایند .

ماده 5-روشهای ارسال:

1.سفارشات در شهر یزد توسط پیک،اسنپ،یا وانت بار در کمترین زمان ممکن ارسال میگردد.

2- در سایر استانها و شهرستانهای مجاور استان یزد از دو طریق شرکت پست جمهوری اسلامی ایران ویا باربری ارسال میگردد.

مشتریان می توانند به موقه سفارش از بین روشهای ارسال یک روش را به دلخواه انتخاب نمایند .انتخاب هر روش به منزله آگاهی از قوانین وشرایط آن می باشد.

(در مواردی که ارسال توسط شرکت پست یا باربری انتخاب میگردد،مسئولیت فروشگاه صرفا تحویل سفارش بصورت صحیح وسالم ودر حد حداقل بازهزمانی به شرکت پست یا باربری وارسال کد پیگیری برای مشتری می باشد .در این موارد مطابق مواد 386و387 قانون تجارتکلیه مشکلات ناشی از حمل کالا بر عهده متصدی حمل ونقل بوده و فروشگاه مسئولیتی در قبال تاخیر در ارسال یا مشکلات احتمالی آن ندارد و در صورت بروز مشکل فروشگاه پاسخگو وپرداخت کننده خسارت نمی باشد،)

ماده 6-هزینه ارسال:

مشتریان محترم در هنگام ثبت سفارش ،به راحتی و بدون هیچگونه پرداخت وجهی قادر هستندروشهای مختلف ارسال وهزینه های مرتبط با هر کدام از انها رامشاهده نمایند .این هزینه ها بر اساس روش ارسال انتخابی ،حجم و وزن کالای سفارش داده شده ومسافت تا شهر مقصد ،بصورت مکانیزه توسط سیستم محاسیه می گردد.

ماده 7- مدت زمان تحویل سفارش:

سفارش های شهر یزد :در روزهای کاری کمتر از دو ساعت وروزهای تعطیل بعد از روز کاری می باشد (اگر امکان ارسال در روزهای تعطیل نیزباشد انجام میشود)

سفارش های ارسالی شده توسط پست وباربری در صورتیکه قبل از ساعت 9نهایی شده باشند در همان روز کاری تحویل پست یا باربری خواهد شد ،اما چنانچه بعد از این ساعت نهایی شده باشد در زوز کاری بعدتحویل خواهد گردید شرکت پست و باربری نیز بسته به مقصد کالا ،معمولا 1تا 4روز کاری بعد کالا را به مقصد خواهند رساند .

ماده 8-نکات مهم در موقع تحویل کالا:

1. مشتریان محترم موظف هستند هنگام تحویل گرفتن سفارش و قبل از بازکردن بسته بندی، مشخصات کالای سفارش داده شده را با کالای تحویلی مطابقت داده و در صورت مغایرت از تحویل گرفتن آن خودداری نماید.  

2. مشتریان محترم موظف هستند در هنگام تحویل گرفتن سفارش، کالای سفارش داده شده خود را تحویل ظاهری بگیرند (تحویل ظاهری یعنی کالا از تمام جنبه های ظاهری بررسی و در صورتیکه فاقد هر گونه ایراد ظاهری باشد، تحویل گرفته شود)

توجه گردد هنگامی که کالا تحویل ظاهری گرفته می شود، فروشگاه دیگر مسئولیتی در قبال مشکلات و ایرادات ظاهری کالا نخواهد داشت.

 

تبصره 1: کالاهایی که در رسید تحویل آنها قید گردیده است که نباید از بسته بندی خارج گردند، از بند فوق مستثنی می باشند و مشتریان صرفاً می بایست سلامت بسته بندی کالا را بررسی نمایند. در این موارد، باز و راه اندازی کالا صرفا باید توسط کارشناسان شرکت ارائه دهنده خدمات گارانتی صورت پذیرد، در غیر اینصورت دستگاه از گارانتی خارج شده و مسئولیت مشکلات احتمالی بر عهده مشتری می باشد.

تبصره 2: چنانچه بسته بندی کالا دارای مشکل یا ایراد ظاهری بوده و نشان از ضربه خوردگی یا مشکلات احتمالی داشته باشد، مشتری باید از تحویل گرفتن آن خودداری نماید و ضمن تهیه صورتجلسه، موضوع را بلافاصله به فروشگاه اطلاع نماید.

 

3. در زمان ارسال کالا توسط شرکت پست و یا باربری، مشتریان محترم موظف هستند در حضور مامور پستی و قبل از امضاء رسید تحویل کالا، از سلامت بسته بندی و سلامت ظاهری کالا مطمئن گردد و در صورتیکه کالا از نظر بسته بندی و یا سلامت ظاهری دارای ایراد باشد، ضمن تحویل نگرفتن آن و درخواست صورتجلسه، بلافاصله موضوع را به فروشگاه اطلاع دهد. در این موارد چنانچه مشتری بدون بررسی سلامت ظاهری، رسید پستی یا باربری (بمنزله دریافت کالا بصورت صحیح و سالم) را امضاء نماید، دیگر حق اعتراضی در مورد سلامت ظاهری کالا نخواهد داشت، زیرا به دلیل آنکه مشتری شخصاً تایید نموده است که کالا را صحیح و سالم دریافت نموده است، دیگر امکان هیچگونه پیگیری برای دریافت خسارت توسط مشتری وجود ندارد. در ضمن در این موارد همانطور که در ماده 5 قوانین ذکر گردیده است، پرداخت خسارت بر عهده شرکت پست یا باربری بوده و فروشگاه صرفا سعی می کند پیگیری هایی بصورت موازی برای دریافت سریعتر خسارت مشتری انجام دهد. 

4. طبق دستورالعمل پلیس فتا در هنگام تحویل سفارشاتی که پرداخت آنها آنلاین بوده است، ارائه کارت ملی مطابق با نام فرد سفارش دهنده، اجباری است. چنانچه فردی که کالا را سفارش داده و پرداخت آن را بصورت آنلاین انجام داده، تمایل داشته باشد کالا تحویل فرد دیگری گردد، باید از طریق پنل، ایمیل یا پیامک، نام فرد تحویل گیرنده را به فروشگاه اعلام نماید، در غیر اینصورت فروشگاه کالا را تحویل نداده و در این موارد هزینه ارسال مجدد بر عهده مشتری خواهد بود.

 

5- طبق قوانین فروشگاه، در سفارش هایی که پرداخت آنها در محل مشخص گردیده است، قبل از تحویل کالا، ابتدا لازمست که وجه فاکتور تسویه و سپس کالا تحویل گردد. پس از تسویه وجه فاکتور، مشتری در حضور نماینده فروشگاه فرصت خواهد داشت تا کالای خود را از نظر سلامت ظاهری بررسی و سپس رسید تحویل ظاهری کالا را امضاء نماید.

 

6- به دلیل مسائل و مشکلات روی داده و بر اساس هماهنگی صورت گرفته با پلیس فتا و نیروی انتظامی، تحویل کلیه سفارش ها درب ورودی ساختمان خواهد بود مگر مواردی که مشتریان محترم در هنگام ثبت سفارش، درخواست حمل طبقات می نمایند.

ماده 9: شرایط راه اندازی و استفاده از کالای خریداری شده :

کالاهای خریداری شده از نظر امکان راه اندازی و استفاده به 2 دسته تقسیم می شوند:

 

1. کالاهایی که صرفاً باید توسط شرکت ارائه دهنده خدمات پس از فروش نصب و راه اندازی گردند.

در این موارد مشتری تحت هیچ شرایطی نباید کالا یا دستگاه را شخصاً نصب، راه اندازی و استفاده نماید، در اینصورت گارانتی کالا یا دستگاه باطل گردیده و مسئولیت آن بر عهده مشتری خواهد بود.

در این موارد مشتری می بایست با خدمات پس از فروش شرکت مربوطه تماس گرفته و تقاضای نصب و راه اندازی کالا را نماید.

 

2. کالاهایی که توسط خود مشتری قابل راه اندازی و استفاده بوده و نیازی به تماس با خدمات پس از فروش برای نصب و راه اندازی ندارند.

 اینکه کالای شما شامل کدامیک از موارد فوق می شود،

ماده 10:امکان خطا در قیمت های سایت:

فروشگاه همواره سعی می نماید که قیمتهای کالاها را به درستی و با حداقل خطا در سایت وارد نماید. اما از آنجائیکه این قیمتها توسط کارشناسان و اپراتورها وارد سایت می گردند، همواره امکان خطای انسانی در ورود اطلاعات وجود خواهد داشت. لذا در مواقعی که این قیمتها به اشتباه وارد سایت شده باشند هیچگونه تعهدی برای فروشگاه برای فروش کالا به همان قیمت اشتباه ایجاد نخواهد نمود. 

در این موارد حتی چنانچه بر اساس قیمت اشتباه، کالا برای مشتری فاکتور و ارسال گردد، مشتری موظف است در صورتیکه کالا را از بسته بندی خارج نکرده باشد یا آن را عودت نماید و یا ما به التفاوت وجه را واریز نماید و در صورتیکه کالا را از بسته بندی خارج کرده باشد، موظف است ما به التفاوت وجه را به حساب فروشگاه واریز نماید. مشتری با قبول قوانین سایت حق هر گونه اعتراض در این موارد را از خود سلب می نماید.

توجه: ملاک درج قیمت اشتباه در سایت، تفاوت بیش از 10 درصد قیمت سایت و قیمت عرف بازار می باشد.

ماده 11: جشنواره های فروش شرکتی :

فروشگاه تمام سعی خود را خواهد نمود که اطلاعات جشنواره های مختلف مرتبط با برندهای موجود در سایت را بلافاصله پس از اطلاع در سایت خود به روز رسانی نماید، با این حال به دلیل عدم اطلاع رسانی شرکت های صاحب برند از آغاز و پایان جشنواره ها، فروشگاه هیچگونه مسئولیتی در قبال جشنواره ها نخواهد داشت، بر این اساس مشتریان محترم موظف هستند قبل از خرید از فروشگاه، از طریق تماس با شرکت صاحب برند مربوطه، نسبت به معتبر بودن جشنواره ها اطمینان حاصل نمایند.

لازم به توضیح است که طبق قوانین شرکتهای صاحب برند، آنها مجاز هستند بدون هیچگونه اطلاع رسانی قبلی، نسبت به اتمام جشنواره ها اقدام نمایند، بر این اساس مجددا تاکید می شود که فروشگاه هیچگونه تعهدی بابت تضمین برخورداری از تخفیفات یا هدایای جشنواره ها برای مشتریان محترم ندارد.

ماده 12:ک امکان بحث و تبادل نظر در سایت: 

1. در سایت امکان بحث و تبادل نظر با سایر کاربران، ثبت نظرات، پیشنهادات و سؤالات فراهم شده است. در این زمینه کاربران موظف هستند از درج هرگونه مطالب مغایر با اصول قانونی و اخلاقی، افترا آمیز، تهدید کننده حریم خصوصی افراد یا حقوق مالکیت معنوی و هرگونه مطالب ناشایست دیگر جداً خودداری نمایند، در غیراینصورت کلیه مسئولیت و عواقب قانونی آن بر عهده ایشان می باشد.

2. فروشگاه در نشر یا عدم نشر نظرات کاربران دارای اختیار کامل می باشد.

3. در صورتیکه کاربری نسبت به رعایت و ضوابط فروشگاه در درج نظرات توجه کافی نداشته باشد، فروشگاه مجاز است از دسترسی مجدد کاربر به سایت جلوگیری به عمل آورده و در صورت لزوم وی را تحت پیگرد قانونی قرار دهد.

 

ماده 13: محتوای سایت:

1. فروشگاه حداکثر تلاش خود را برای درج اطلاعات صحیح (از جمله قیمت، اطلاعات فنی، عکس کالاها و مقالات) به کار می گیرد، با این حال درست بودن تمامی مطالب و بدون نقص بودن محتوای اطلاعات خود را تضمین نمی نماید.

2. فروشگاه در راستای افزایش آگاهی و اطلاع رسانی به کاربران سایت، نسبت به تهیه محتوای لازم اقدام نموده است. این اطلاعات توسط گروه تخصصی سایت و از منابع معتبر و با دقت در اعتبار آنها تهیه شده و به صورت مستمر از جهت درست و به روز بودن بازبینی می گردند. با این حال ایست بازار هیچ گونه مسئولیتی را در قبال محتوای این مطالب، اشکالات غیرعمدی و ایرادات نگارشی آن نمی پذیرد. 

3. فروشگاه خود را مجاز می داند در هر زمان نسبت به تغییر محتوا و اطلاعات سایت و محصولات اقدام نماید.

4. درصورتیکه کاربران محتوایی برای سایت ارسال نمایند، فروشگاه این حق را خواهد داشت تا نسبت به استفاده، تغییر، تصحیح و انتشار یا عدم انتشار آن تصمیم گیری و اقدام نماید. با این حال مسئولیت صحت و درستی مطالب تماماٌ به عهده فرستنده می باشد.

ماده 14:مسئولیت ها و تعهدات کاربران و مشتریان برای استفاده از سایت:

1. هر گونه استفاده غیر متعارف، غیر مجاز و غیر قانونی از سایت توسط کاربران که منجر به آسیب، خرابی، از دست رفتن یا تغییر اطلاعات، افشای اطلاعات شخصی کاربران و سایر ضرر و زیان های احتمالی گردد، پیگرد قانونی به دنبال خواهد داشت.

2. کاربران موظف به حفاظت از اطلاعات شخصی کاربری خویش بوده و مسئولیت تبادل هرگونه اطلاعاتی که از طریق شناسه کاربری و رمز عبور آن ها صورت می گیرد بر عهده آنان است.

3. فروشگاه در قبال افشای اطلاعات کاربر در اثر قصور و یا ویروسی شدن سیستم کامپیوتری وی مسئولیتی نخواهد داشت.

 

ماده 15: استفاده از نام، عکس یا لوگو و تجربه خرید مشتریان:

استفاده از نام، عکس یا لوگو و تجربه خرید مشتریان، در جهت معرفی و اشتراک گذاری تجربیات مشتریان در خرید از فروشگاه با رضایت آنها و در چهارچوب قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران صورت می گیرد.

 

ماده 16: حق مالکیت مادی و معنوی:

کلیه محتوای سایت صرفاً متعلق به فروشگاه بوده و هرگونه کپی برداری و استفاده شخصی یا تجاری از آن بدون کسب مجوز مکتوب از فروشگاه غیر مجاز و پیگرد قانونی به همراه خواهد داشت.

قوانین فروشگاه مشتمل بر 16ماده و2 تبصره می باشد و مشتری باعلم و آگاهی از تمام قوانین نسبت به ثبت سفارش و خرید اقدام می نماید و لذا هر گونه ادعایی در خصوص عدم اطلاع از قوانین، فاقد وجاهت قانونی بوده و فروشگاه مسئولیتی در برابر آنها ندارد.

با تشکر مدیریت ایست بازار